Dat is een vraag die veel ondernemers zichzelf stellen. ‘Ik heb toch een mooie website? Waarom krijg ik dan geen nieuwe klanten binnen via de website?’
Voordat een bezoeker ook daadwerkelijk converteert tot een klant heeft zich daarvoor al een heel proces afgespeeld. De bezoeker moet namelijk op een dusdanige manier geïnformeerd, geënthousiasmeerd en overtuigd raken dat hij of zij uiteindelijk besluit om klant te worden of om bijvoorbeeld een offerte op te vragen. In jargon noemen we dit proces de ‘funnel’.
Je kunt een funnel het beste voorstellen als een soort trechter waar je de bezoeker van je website in probeert te zuigen. Door middel van het verschaffen van de juiste (hoeveelheid) informatie en de manier waarop deze informatie wordt weergegeven, probeer je de bezoeker uiteindelijk te laten converteren. Met andere woorden: je probeert op een slimme manier je bezoeker een klant te laten worden.
Wij onderzoeken voor jou waarom jouw website niet naar tevredenheid converteert en wat we daar aan kunnen veranderen. Door grondige analyse en doelgerichte actiepunten resulteert dit vrijwel direct in een hogere conversie.
Net zoals sommige informatie ertoe zal leiden dat bezoekers klant willen worden, kunnen er ook onderdelen op je website zijn die er toe zullen leiden dat klanten juist geen klant worden. Bijvoorbeeld:
Uiteraard zijn er ook elementen die je kunt toevoegen aan je website waardoor de conversie juist omhoog gaat. Bijvoorbeeld:
Ben je helemaal klaar met het lage conversiecijfer van je website en wil je direct door ons laten onderzoeken waarom jouw website niet naar tevredenheid converteert? Vraag hieronder dan een offerte aan voor een professionele analyse en oplossingen die direct resulteren in een hogere conversie.